هشدار رهبر انقلاب به استفاده از پروژه «نفوذ» در دشمني نرم
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه مورخ 94/9/4 در دیدار دو هزار و پانصد نفر از فرماندهان بسیج، این نهاد را «نمایندهی پُربرکت و بالندهی مجموعهی ملّت» خواندند و ضمن تبیین روشهای دشمنی استکبار با ملّت ایران تأکید کردند: ملّت ایران در نزاع و جنگ واقعی «جبههی استکبار» با «جبههی هویتخواه و استقلالطلب»، به وظایفش در دفاع از مظلومان بهویژه ملّت شجاع فلسطین و انتفاضهی کرانهی باختری عمل خواهد کرد.
رهبر انقلاب اسلامی در بخشي از سخنان خود خاطرنشان کردند: تزویر در عملکرد دستگاههای سیاسی و دیپلماسی استکبار یعنی در همان حالی که به شما لبخند میزنند و شما را در آغوش میگیرند، خنجر خود را در قلبتان فرو میکنند.
ایشان با اشاره به ضرورت هوشیاری دائم در مقابل شیوههای مختلف «دشمنی سخت و نرم استکبار» خاطرنشان کردند: از جمله موضوعات بسیار مهم در دشمنی نرم، استفاده از پروژهی «نفوذ» است.
رهبر انقلاب افزودند: برخی به طرح موضوع نفوذ واکنش نشان دادند و گفتند که از این موضوع، استفادهی جناحی میشود، البته اگر کسانی از آن استفادهی جناحی میکنند، کار اشتباهی است اما این حرفها نباید موجب غفلت از اصل موضوع «نفوذ» و فراموشی آن شود.
حضرت آیتالله خامنهای گفتند: مهم این است که بدانیم و باور کنیم که دشمن در حال طراحی و برنامهریزی در این زمینه است.
رهبر انقلاب «نفوذ موردی» و «نفوذ شبکهای و جریانی» را دو روش عمدهی طراحان و برنامهریزان این پدیده برشمردند.
ایشان در تبیین نفوذ موردی که نمونههای زیادی در گذشته و حال دارد خاطرنشان کردند: در این شیوه که در دستگاههای سیاسی، حکومتی و حتی دینی سابقهای طولانی دارد، عناصر نفوذی با زدن ماسکِ رفتاری یا گفتاری و در چهرهی دوست، در خانهی افراد مورد نظر یا دستگاه و تشکیلات فرد مسئول ورود میکنند.
حضرت آیتالله خامنهای «جمعآوری اطلاعات» و «جاسوسی» را از جمله اهداف نفوذ موردی خواندند اما تأکید کردند: هدف مهمتری که در نفوذ موردی تعقیب میشود «تصمیمسازی» است.
ایشان افزودند: در روش تصمیمسازی، فرد نفوذی تلاش میکند نگاه مسئول یا شخص مؤثر در حرکتهای جامعه و کشور را در قبال مسائل مختلف تغییر دهد تا او همان تصمیمی را بگیرد و حرکتی را انجام دهد که آنها میخواهند.
رهبر انقلاب «نفوذ جریانی و شبکهای» را خطرناکتر از روشهای دیگر خواندند و افزودند: در این روش، دشمن عمدتاً با دو وسیلهی «پول و جاذبههای جنسی» در درون ملّت و در داخل کشور شبکهسازی میکند تا آرمانها، باورها، و در نتیجه سبک زندگی را تغییر دهد.